20090506

Wayang oh wayang

"Assalamualaikum. Bang, tumpang tanya boleh?"

"Waalaikumussalam.."

Segera aku menoleh ke belakang, siapakah pemilik suara lunak itu?

Alamak.. budak lebailah..

"Ya dik? Nak tanya apa?"

"Oh maaf, kat mana alamat ni ya? Saya bukan orang sini.."

"Oh, Ofis ni ada kat hujung sana tu haa.."

"Oh yeker.. terima kasih.."

Handsome jugak budak lebai tu.. Tersenyum sendiri aku.. Hmm.. manalah Honey aku ni. Kata nak mintak aku tolong hantar balik rumah, bayang pun tak nampak.. Kalau dah pompuan tu pompuan jugak.. Meleceh tak habis..

Baru aku kepit bontot rokok di celah bibir, bahu aku ditepuk dari belakang. Satu ciuman manja singgah dipipi.

"Hai sayang! Dah lama tunggu? Sorilah lambat.."
"Takderlah, baru jer sampai" aku cover macho. Dapat cium punya pasal, suruh aku tunggu setahun pun aku sanggup.

"Jom gerak.." Disauknya lengan aku dengan penuh manja, berjalan sambil melentok kepala ke bahuku macam ayam patah leher. Alahai, syoknya.. Kalau jadi isteri aku lagi syok. Lebih dari lentok pun takder hal punya..

"Honey, jom gi tengok wayang dulu..""OK cool. I pun ada benda nak citer..jom."

Ada benda nak citer? Alamak..

No comments:

Post a Comment